Wednesday, March 7, 2007

أحقا انت من احب ؟؟



هل أنت حقا من ابحث عنه ؟!

أحيانا اشعر انك منى ، وأنا منك
امتلك العالم كله وأنا بين يديك
وأنسى كل من حولي وتعلو ثقتي بنفسي إلى أقصى مدى ..
فقط لأنك تحبني ولاني انتمى إليك ..
أطير من السعادة حين تلمس يدي وتقبلها لأكون أغنى من فى الوجود ..
اعتمد عليك فى أوقات سعادتي قبل حزني .. وأثق انك معي فى كل لحظة وان كل ما يأتيني من سعادة هو من خلالك أنت فقط ..
وأن اى حزن أو تعاسة قد أتعرض لها تخلق كي تشعرني بوجودك معي ..
ومع هذا الإحساس أتحول إلى انسانة أخرى لا تكترث بأي شئ من حولها ..
انسانة منطلقة ..
نشيطة .. طموحة
.. جادة ..
وسعادتها من فيضها تضفيها على اى مكان تتواجد فيه ..
***************
وكأني كنت احلم واستيقظ فجأة لأدرك ما كنت فيه من أحلام هي اقرب للأوهام..
وأجد نفسي شخصا آخر يشعر بمشاعر مختلفة تماما..
اكره نفسي فى ضعفي ..
وأرى ضعفي فى حبي لك ..
أقسو عليك وقد أجرحك..
فقط لأجرح نفسي من خلالك ..
أرى فيك صورة لما يصيبني من إحباط ..
ارفض أن أحكى لك حتى لا تقبل رأسي وتضمني ..
أحيانا أحاول أن اشعر انك لست من
ابحث عنه ..
وأحارب لإقناع نفسي أن حبي المنتظر
لم يأت بعد ..
وأحيا على أمل أن أكرهك
وامضي فى طريقي
كي ابتعد عنك قدر الامكان ..
********************

8 comments:

Anonymous said...

ليس كل ما يتمناه المرء يدركه
تأتى الرياح بما لا تشتهى السفن

و لكن مهما جاءت الرياح بما لا يشتهيه انسان فالله قادر على أن يبدله حياة جديدة و ربما أن تبقى حياته التى يتحسر عليها حبيسة صدره بكل ما فيها من الم و جرح و كل ما فيها من فرح حقيقى الى ان تعود اليه مرة اخرى .. الشاعر قال :
قد يجمع الله الشتيتين بعدما
يظنان كل الظن أن لا تلاقيا
المهم انتى اعملى زى ما قلتى
اضربيها جزمة هتيجى لك زى الجزمة
ولا رأيك ايه يا ابتسام؟؟

بجد وحشتينا كلنا

أحمد بدر

Ebtsam said...

شكرا يا احمد على الكلام الجميل ده
وبجد واحشنى قوى قوى قوى
بس انت حيرتنى ومش عارفة اعمل ايه اجرى ورا احساسى الملهوف على الحب وخلاص ولا اتقل واضربها زى ما انت بتقول مع العلم انى فى امس الحاجة للحب

دعاء عادل said...

اخيرا عرفت اوصلك
بصى يا ابتسام انا فاهمه كويس اللى انتى حاسه بيه ده بس ماتخليهوش يسيطر عليكى لانه احساس بشع هايضيع عليكى حجات حلوه ومشاعر حلوه كتير
حبى يا ابتسام من غير خوف ولا تفكير ما تفكريش خالص وعيشى الحاله
بجد انتى تستهلى احلى حاجه فى الدنيا وربنا يوفقك يارب

Anonymous said...

الله عليكى يا دعاء

رأى ف محله بجد

و انتى يا ابتسام اسمعى كلامها
اوعى تخلى حاجة تهزك
خلى بس الهزة تيجى من جواكى و انتى لازم تكونى قوية علشان تتحكمى فيها
و الله الواحد شكله داخل هنا غلط !!

هدى said...

حلوة قوي جملتك

بجرحك عشان اجرح نفسي من خلالك

هي الفكرة في انك لازم تسيبلي لمشاعرك مساحة

تقدر فيها
تتحرك وتعيش بجد

تحياتي

خالد البلشي said...

احلى حاجة يا ابتسام ان الواحد يلاقى نفسه ويلاقى حد يحبه
كل اللى اقدر اقولهولك حبى يا ابتسام بس حبى بجد
المهم تلاقى نفسك الأول و اكيد هتلاقى ساعتها الحب الحقيقى
مع السلامة بقى كفاية عليكى كده

Ebtsam said...

دعاء عادل :الكلام حلو بس الفعل صعب ومهم قوى ان الواحد يبقى واثق من احساسه ومن اختياره
هدى: ممكن الواحد يسيب لمشاعره مساحات عشان تعيش فيها بس الخوف لا يزال موجود من المستقبل
استاذ خالد مافيش احلى من كده وكفايه عليا قوى احنا كنا لاقيين

Anonymous said...

الحب ضعف
بس في حاجات كتير جوانا بنتخلي عنها لو حبين بجد بس دي لو حاجات غلط طب لو حاجات كويسة يبقي منسبهاش علشان دي اللي هتفضل لان ممكن اللي بنحبه يتخلي عننا في اي وقت ومش هيفضل غير حاجة واحدة الشغل والاصرار والحب برده جوانا اننا نقابل حب بجد ينسينا ويحمينا
الحب انك متكدش علي اللي بتحبها ولا تفضل تدي في اوامر وخلاص
الحب محدش فاهمه لحد دلوقتي خالص

محمد يحي