Wednesday, February 21, 2007

هل لا زلت تذكرنى ؟


كم اشتاق إلى هذه الأيام ..
أتلهف دوما على استرجاع مثل هذه المشاعر
افتقدك وبشدة ..
احلم دوما أن ادخل عالمك من جديد
لاسترجع كل ما مضى من ذكريات حالمة
وأستمتع بأنفاسك الرقيقة
لأذوب فى أحضانك الدافئة
وأنسى معك كل الامى واحزانى
******
أتمنى أن تأخذني معك لعالمك البعيد
حيث الحياة الهادئة .. بعيدا عن حياتنا هذه
أحيانا اسرح بخيالي
هل اخطر ببالك أم نسيتني
ونسيت كل ما كان يجمعنا من مشاعر
ودخلت فى حياتك الجديدة
اعلم أن الأمر صعب عليك
ولكن كن واثقا انه الأصعب بالنسبة لي
******
صديقي .. الذى طالما حلمت به
هل تبغي العودة..؟
أم انك تفضل الابتعاد ..؟
هل تشعر بمدى حاجتي لك ..؟
أم انك اخترت بديلا لي ..؟
******
أيا كان اختيارك..
لن أنساك طالما حييت
وسأظل أتذكرك
واحلم برجوعك إلى
لنخلق سويا حياة مختلفة
لا تتسع سوى للحب

6 comments:

Anonymous said...

اقولك نصيحة هايلة مادام فيه حد مش فاكرك ما تشغليش نفسك لا بالتساؤل ولا بالكتابة اتمنيله ربنا يسعده ودوري عليكي بقى عشان تلاقيكي

elkamhawi said...

انا هكلم الحد اللى فوق ده...
سيادتك والله دى مشاعر واحنا بنى ادمين ده على افتراض انك من نوعنا يعنى عشان مكتوب انيمس وجميل جداً انها تفتكر انسان حست معاه مشاعر جميلة يمكن انك عمرك ما حسيتها

Ebtsam said...

شكرا يا علاء على الكلام الحلو ده بس
سيب كل واحد يعبر عن رأيه بحرية

Anonymous said...

واقطف من عنيكى الحكايات
وارسم بلونك لوحه للبشر
تدق جوايا اجراس البعاد تكسر فيا غناوى الوتر
القلب راح يقولك
ياشهرذاد
ميجرحيش باديكى فرح القمر
**********
مينا
*************
لو اسكت اتكلمى
لو ابكى اتالمى
لواخاف احضنينى
لو احبك احلمى
***************
مينا
************
لحظه من فضلك
كلمه لو سمحت
نظره بعد ازنك
ع الناس الى تحت
*************
مينا

Ebtsam said...

ناس كتيرة مصممة على انى بنادى انسان كنت بحبه
لكن انا بنادى احساس فقدته من سنين مع صديق وأخ وأب مات

abuzeid said...

والله انا يا ناس انا شايف ان اجمل شئ ان الانسان يعبر عن اللى جواه حتى ولو لشخص غير موجود على العموم الكلام رائع بل اكثر من رائع لو ان الانسان يفكر ان الكلام مكتوب علشانه كفايانا واقع بقا.